سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک روز بارانی

پدر آقایی

هواللطیف

«یا من اسّس الفضل و الابا

أبَی الفضلُ ألّا تکون له أبا»

 ای اباالفضل که آقایی را تو پایه گذاری کردی، آقایی و مناعت و فضل، غیر از تو پدری نمی خواهد.

... و چون اباالفضل به احترام عطش برادر که ولیّ او بود, عطشناک بر خاک افتاد, عشق او در دل بیگانه و آشنا زبانه کشید و از عصر عاشورا تا هماره تاریخ هر که نام او را شنید, واله و شیدای جوانمردی او شد.1

.......................................................................................

بزرگان اخلاق و عرفان، عنوان می کنند که برای کسب معرفت، باید از طریق محبت اهل بیت قدم برداشت و بدون توجه اهل بیت و ائمه معصومین (علیهم سلام الله) و بدون عنایت و توجه ایشان، راه به جایی نمی توان برد. و تنها راه رسیدن به مقصود را طریق اهل بیت می دانند. و در این میان توجه و عنایت ویژه به امام حسین علیه السلام بروز و نمود بیشتری در کلام و سلوک ایشان دارد. این جمله از جمال السالکین حضرت آیت الله سید علی قاضی( قدس الله روحه) معروف است که می فرمایند: «محال است انسانی به جز از راه سیدالشهدا علیه السلام به مقام توحید برسد. سریان فیوضات و خیرات از مسیر حضرت سیدالشهدا علیه السلام است و پیشکار این فضیلت هم حضرت قمر بنی هاشم ابالفضل العباس علیه السلام است.»

آری اینان واسطه رسیدن انوار و فیوضات آسمانی بر دل های آماده و مشتاق هستند. ما این اشتیاق را داریم چون پیرو این بزرگان هستیم، اما باید آن آمادگی لازم را هم در خودمان ایجاد کنیم که قدم اول در آمادگی جهت قرار گرفتن در مسیر شناخت و کسب معارف، ترک معصیت و توبه است. دل و جانمان را از زشتی ها و گناهان پاک کنیم، که زمینه برای نزدیک تر شدن هر چه بیشتر به اهل بیت عصمت و طهارت در ما قوی تر بشود تا بواسطه ایشان بتوانیم معارف را کسب بکنیم و خود را پله ای به حقایق نزدیک تر کنیم.

پس ای رفیق و همراه، بیا تا ماه پر برکت شعبان، ماه رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلم) را از دست ندهیم و دریابیم این ماه را که ماه توبه و انابه است و خودمان را که بیچاره ایم و سرگشته و از حقیقت به دور مانده.

1.  برگرفته از صفحه نخستین سایت اباالفضل

ایام ولادت سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام و علمدار دشت کربلا عباس بن علی علیهما السلام بر تمام پیروان و شیفته گان ایشان مبارک باد.